Administrator
Administrator

Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 1780
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 14:03, 20 Cze 2009 Temat postu: Informacje o grze |
|
|
Z Wikipedii:
Worms Armageddon – trzecia w kolejności powstawania strategiczna gra turowa z serii Worms wydana przez Team 17, przez wielu graczy uważana za najlepszą część serii[potrzebne źródło]. Grę cechuje specyficzny humor i komiksowa szata graficzna.
Rozgrywka:
Rozgrywka polega na walce dwóch lub więcej drużyn liczących po kilka robaków (ang. worms – robaki, stąd tytuł gry) prowadzonych przez graczy. Walka odbywa się na dwuwymiarowych planszach w orientacji pionowej (przypominających ściany). Gra jest oparta na systemie turowym, gracze po kolei wydają rozkazy swoim podwładnym. Tura gracza wygląda zazwyczaj w następujący sposób: wybranie jednego robaka ze swej drużyny, przemieszczenie go, wybranie broni lub narzędzia z arsenału i użycie go. Celem gry jest wyeliminowanie wszystkich robaków z drużyn przeciwnych. Walkę uatrakcyjnia zróżnicowane ukształtowanie terenu i wpływ wiatru na tor lotu pocisków.
Typy rozgrywki:
- Dla pojedynczego gracza:
Kilkadziesiąt misji, których celem oprócz standardowej walki jest dojście robakiem w określone miejsce, zebranie specjalnej paczki-bonusu, przeżycie odpowiedniej liczby tur w obliczu miażdżącej przewagi wroga itd. Każda misja rozgrywana jest na innej planszy, które można potem użyć w innych trybach.
deathmatch polega na kolejnych walkach z coraz większą ilością wrogów, którzy wraz z upływem czasu stają się też coraz bardziej wymagający.
misje treningowe, podzielone na kilka sekcji, m. in. strzelanie do celów za pomocą różnego typu uzbrojenia lub ćwiczenia w szybkim przemieszczaniu robaków. Przejście misji umożliwia odblokowanie ukrytych opcji gry.
- Dla wielu graczy:
Tryb hot-seat, w którym kilku graczy może rywalizować ze sobą na jednym komputerze, zmieniając się kolejno.
gra sieciowa oraz przez Internet.
Arsenał:
Worms Armageddon kontynuuje tradycję z poprzednich części gry. W arsenale można znaleźć zarówno broń istniejącą w rzeczywistości (uzi, czy łuk), jak i całkowicie fikcyjną, a nawet wręcz absurdalną (np. znana z pierwszej części gry bomba-banan, czy wybuchowa owca). Oprócz nich występują narzędzia służące do zmiany ukształtowania terenu lub szybkiego przemieszczania się, np. młot pneumatyczny czy rusztowania.
Humor:
W grze można doszukać się wiele humorystycznych sformułowań i gier słownych zarówno w odzywkach robaków, jak i nazwie i sposobie działania niektórych broni. Rozbawić mogą także plansze, na których toczy się walka. Warte wzmianki uzbrojenie to m. in.:
- Święty Granat Ręczny, o którym mowa w filmie Monty Python i Święty Graal słynnej brytyjskiej grupy. Przed wybuchem wydaje dźwięk "ALLELUJA!".
- Nalot dywanowy, który, jak sama nazwa wskazuje, polega na zbombardowaniu obszaru dywanami
- Betonowy Osioł, który mimo intrygującej nazwy jest jedną z najpotężniejszych broni w grze.
- Szalone Krowy nawiązujące do sławetnej "choroby wściekłych krów" – BSE, która w czasach powstawania gry na szeroką skalę atakowała bydło.
Producent - Team 17 Software
Wydawca - MicroProse (Świat), CD Projekt (Polska)
Data wydania - 22 czerwca 1999 (Świat), 22 grudnia 1999 (Polska)
Gatunek - Zręcznościowa, turowa
Tryb gry - singleplayer / multiplayer
Kategorie wiekowe ESRB: Everyone (E)
Platforma - Windows 95, 98, ME (w 2001 pojawił się patch obsługujący także systemy Windows 2000 i XP
Nośniki - CD (1)
Wymagania: Pentium II 233 Mhz, 32 MB RAM
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Administrator dnia Sob 14:06, 20 Cze 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|